Amnistia Ta Askatasuna

Amnistiaren Aldeko eta Errepresioaren Aurkako Mugimendua

45 urte pasa dira 1977ko amnistiaren aldeko (diktaduraren aldeko amnistiak finean), mobilizazio eta kale borroka dinamikak Euskal Herrian. Handik honako bilana sasi-gozoa da. Espainiako erreforma penintsulan finkatu zen. Hau da, hainbeste ahalegin eta buru-belarri egoteak ez digu askapen sozial eta nazionala ekarri garaian irudikatu genuen bezalaxe.

• Duela 44 urte, Estatu espainiarrean, instituzio, sindikatu eta alderdi nagusien gehiengoak (“demokratikoak” hortik aurrera) Amnistiaren Legea onartu zuen. Horrek diktadura frankistarako amnistia eta preso politiko gehienentzako indultua ahalbideratu zuen.  Aldi berean kapital eta burgesiaren sistema “demokratiko” pean gelditu ziren aipaturiko instituzio, sindikatu eta alderdiak. Era honetan, haustura demokratikoari, iraultza sozialari eta okupatuak eta esplotatuak zeuden nazioen askapen integralari erabateko agurra eman zioten.

Ohar honen bidez jakinarazi nahi dugu Espainiako Gobernuak Nafarroan duen Delegazioak debekatu egin duela larunbat honetarako, ekainak 27, “Borrokak ez du etenik. Amnistia osoa!” lelopean deituta zegoen manifestazioa. Debekuaren aitzakia, oraingoan, komunikazioa epez kanpo eginda dagoela eta urgentzia bidez deitzeko motibaziorik ez dagoela izan da.

Jesus Ricardo Urteaga “Txetxu”, Azkoitiako deportatu politikoa, Venezuelan hil da gaixotasun larri baten ostean, Etxeratek jakitera eman duenaren arabera. Frantzian preso sartu ostean, Venezuelara deportatu zuten orain dela 36 urte.

Amnistiaren Aldeko eta Errepresioaren Aurkako Mugimenduak doluminak helarazi nahi dizkio bere familiari, Jesus Ricardo Euskal Herrira itzuli ahal izan gabe hil izana salatzearekin batera.